Nylig ble det sparket i gang en ny reklamekampanje for strømselskapet Elvia, der flere kommunikasjons- og reklamebyråer har vært involvert. Det kunne bransjenettstedet Kom24 melde.

Til Europower opplyser Elvia at totalt budsjett for kampanjen er på rundt 1 million kroner.

Målet med kampanjen skal være å fortelle hva selskapet jobber med. Det bekrefter kommunikasjonsrådgiver Vegar Stokset i Elvia til Europower.

– Elvia er en ny merkevare og mange er ikke kjent med hva vi som nettselskap driver med, hvordan vi jobber eller hvorfor. Med denne kampanjen ønsker vi å bygge kunnskap om hva vi leverer av infrastruktur i samfunnet, forteller han.

– Det er jo mye som skjer rundt dere for tiden – med blant annet et søksmål – skal en reklamefilm fikse omdømmeproblemet?

– I all hovedsak har vi gode strømleveranser, men vi har noen utfordringer – for eksempel i Risberget der noen kunder vurderer å gå til sak mot Elvia. Vi beklager problemene de har opplevd, og jobber med å utbedre forholdene, sier Stokset.

Her kan du se reklamefilmen på Elvias YouTube-kanal.