Pressemelding:

Applikasjonen har som mål å forenkle dokumentasjonsjobben både for netteieren og installatørene.

Skagerak Nett hadde et konkret problem de måtte finne en løsning på: De slet med å få grave-entreprenørene til å ta bilde av kabelgrøftene. Ofte var grøften gravd igjen før installatørene kom til anleggsplassen og da var det for sent å dra opp telefonene for å ta et bilde av kablene.

– Verken installatørene eller nettselskapet fikk god nok dokumentasjon. Vi trengte derfor en enkel løsning på problemet og det har vi nå fått laget. Vi er veldig godt fornøyd med ElSnap, sier Christian Dahl i Skagerak Energi.

Ingen pålogging eller nedlasting

Powel ElSnap krever hverken pålogging eller nedlastning av en applikasjon. Fra kjernesystemet, i dette tilfellet Elsmart Nettmelding, kan en operatør sende ut eposter til de man trenger å samle inn dokumentasjon fra.

Denne eposten inneholder en lenke til en enkel webapplikasjon med instruksjoner om hvilke bilder som bør tas. Mottageren legger til bildene, og trykker lagre. Elsmart Nettmelding vil automatisk oppdateres med informasjon om at bilder er blitt lastet opp.

Bedre dokumentasjon og datasikkerhet

- ElSnap er enkel å bruke og gir oss raskt god dokumentasjon på de jobbene vi utfører. Datasikkerheten blir også mye bedre, siden dataen blir sendt via webapplikasjonen og lagret på riktig plass i våre systemer automatisk, sier Dahl.

Powel og Skagerak Nett er nå godt fornøyd.

– Det er enkelt å ta bilder og det er utviklet sjekklister som brukerne kan følge. Målet er at jobben skal kunne gjøres med så få tastetrykk som mulig. Neste steg blir å optimalisere administrasjonsgrensesnittet og få flere brukere. Vi har god tro på at mange vil bruke ElSnap i løpet av kort tid. Her er det mye tid å spare per melding, sier Thøger Amundsen i Powel.

PRESSEMELDINGEN fra Powel er redigert av Europower Energi.