Pressemelding:

Formålet er å gi enda bedre informasjon rundt planlagte strømbrudd frem i tid og pågående strømbrudd.

– Når vi nå sender ut SMS informasjon om både planlagte strømstanser og pågående driftsforstyrrelser har vi med link til våre strømstanskart på våre hjemmesider. Kartene vil bli den viktigste informasjonskanalen for oppdatering av strømbrudd for alle som har behov for informasjon, forklarer daglig leder hos Nett Steinar Benum.

Brukerne kan zoome seg inn og ut i kartet og se hvor mange kunder som er berørt av strømstansene, i tillegg til at hver hendelse har en egen informasjons boks.

– Vi har i den siste tiden jobbet internt med informasjonsrutinene våre ved strømstanser. Ett av hovedmålene er å få gitt oppdatert informasjonen over utviklingen på lengre strømstanser. Vi ønsker også å få ned antall telefonhenvendelser til et minimum slik at operatørene våre kan jobbe mest mulig uforstyrret for å få opp normal strømforsyning igjen, sier Benum.

Automatisk utbetaling

Nettselskapet jobber også med planer om å lage en oversikt over historiske strømstanser som har vært de siste ukene. Formålet er å gjøre slik informasjon lett tilgjengelig for kundene som for eksempel har vært bortreist og kommer hjem til utslåtte sikringer.

-Vi jobber også med å legge til rette for automatisk utbetaling til våre kunder som opplever langvarige strømbrudd over 12 timer. Dette håper vi har på plass innen sommeren, sier Benum til slutt.

Pressemeldingen er redigert av Europower Energi.